… tenhle provokativní název není z mé hlavy, ale stačil na to, aby upoutal mou pozornost a já si vyslechla krátké, ale hodně zajímavé vystoupení matematika Oldřicha Botlíka .-) Vystudoval matematiku na Karlově Univerzitě a dlouhodobě se pohybuje jako konzultant v oblasti vzdělávání.
Jeho povídání poměrně dobře kopíruje mou představu o tom, jak by mohlo nebo mělo být pojato vzdělávání v moderní škole odpovídající 21. století a tématicky navazuje i na můj včerejší příspěvek. Inspiraci v něm (pokud jde o přístup ke vzdělávání) určitě nacházím i jako rodič.
Neméně zajímavý mi přijde i jeho článek „Co se stane, když Sheldon rozhoduje o tom, jak se má Penny učit matematiku„. Nejsem učitel a nejsem vystudovaný matematik, ale to přirovnání školské reality s čelními představiteli mého oblíbeného zahraničního seriálu „Velký třesk“ mi přijde trefné. Jsem přesvědčena o tom, že nejen obsah (probíraná látka), ale stejně tak forma (způsob, jakým je podána žákům učitelem) hraje svou roli v motivaci žáků učit se novým věcem.
Jak to vnímáte vy? Jste spokojeni s tím, jak to funguje ve školách (základních, případně středních) teď nebo vidíte prostor pro změny?
Krásný den
A.