Po Vánocích přichází doba, kdy mnozí lidé řeší, co s nevhodným dárkem. Někdy se to Ježíškovi nepovede, sáhne po nevhodném typu dárku, po špatné velikosti, nebo přinese stejnou věc dvakrát. V takovýchto případech pak nastává problém, jak s nevhodným darem naložit. Jednou z možností je nechtěným darem obdarovat někoho jiného, komu se dar bude hodit, nebo nevhodný dárek můžete jednoduše vrátit.
Většina obchodů nevyhovující zboží buď vymění, nebo vám dokonce vrátí peníze. Pokud Ježíšek nakupoval na e-shopu, myslete na to, že je třeba vrátit zboží do 14 dnů.
Lidé po Štědrém dnu vracejí nejčastěji elektroniku a oblečení. Odborníci upozorňují, výměnu či vrácení vánočních dárků by lidé neměli odkládat.
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Kamenné obchody
Žádný právní předpis nestanoví povinnost prodejce přijmout zpět zboží, které zákazníkovi z různých důvodů nevyhovuje, a to ani v případě nevhodných darů. Podmínky pro vrácení zboží má každý obchod své vlastní. Je tedy pouze na dobré vůli prodejce, zda Vaší žádosti o výměnu zboží nebo dokonce jeho vrácení, vyhoví. Většinou je zapotřebí mít původní účtenku, někdy i obal a všechny visačky. Některé obchody vám vrátí peníze, jiné vám nabídnou jen výměnu zboží či poukázku na další nákup. Lhůty na vrácení zboží jsou individuální. Nejkratší doba na vrácení zboží bývá 14 dní, pokud obchodník neurčí pevné datum, do kdy lze zboží zakoupené před Vánoci vrátit. Běžná lhůta bývá kolem měsíce. A i když už účtenku nemáte, protože si ho pořizovatel dárku neuschoval, nezoufejte. V případě, že platil kartou, dá se platba zpětně dohledat. V některých obchodech vám dokonce postačí jen prohlášení svědka, který byl u koupi vrácené věci. Pokud však kamenné prodejny výměnu nebo vrácení peněz garantují, musí požadavku na výměnu dárku nebo jeho vrácení vyhovět.
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Jak je to s e-shopy
Nákupy na internetu jsou stále populárnější. Šetří čas i předvánoční strkanice v kamenných obchodech. V e-shopech je možné vrátit nepotřebné zboží do 14 dnů od jeho obdržení, a to i bez udání důvodů! Téměř vše můžete během čtrnáctidenní lhůty vybalit a vyzkoušet. Stačí, když informujete příslušný internetový obchod, sdělením prodejci, že věc budete vracet, odstupujete od smlouvy. Na samotné vrácení zboží do obchodu máte od té chvíle dalších maximálně 14 dní. Totéž platí i u zboží objednaného telefonicky nebo přes teleshopping. Zboží se musí vrátit nepoškozené, kompletní, pokud možno v původním obalu, a i pokud nese stopy po vyzkoušení, právo zákazníka odstoupit od smlouvy tím nezaniká. Prodejce musí vrátit peníze do 14 dnů od odstoupení od smlouvy.
To se ale netýká u případu vadného zboží. Pokud je zboží poškozené, má kupující právo na to, aby prodávající uvedl věc do stavu odpovídající kupní smlouvě. Což může být i výměna zboží nebo kupující může od kupní smlouvy odstoupit, a to v závislosti na povaze reklamované vady a dalších okolnostech. Obdarovaný má shodné nároky, ať se jedná o zboží zakoupené v kamenném obchodě, nebo přes internet. Standardní záruční doba činí 24 měsíců, u některých prodejců se můžete setkat i s delší záruční dobou.
Co s dárky po vypršení lhůty na vrácení
Nevhodný dárek můžete prodat na různých inzertních či aukčních serverech nebo po sociálních sítích. Příležitostný prodej domácích přebytků se nemusí nikam hlásit, nejedná se o podnikání.
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Ohodnoťte článek jak vrátit nevhodný dárek
Note: There is a rating embedded within this post, please visit this post to rate it.