Zdravím vás u dnešního článku!

V minulých dílech (v prvním a druhém) jsme se zaměřili na zdokonalování blogu k takové podobě, aby se dostal až na profesionální úroveň. Stejné téma má i tento článek, který je v sérii „jak na profesionální bloging“ prozatím poslední.

Promýšlejte si svou práci

Profesionálové radí, psát si jeden diář/nástěnný kalendář pouze spojený s blogem. Uvidíte tak přímo naplánovanou práci, články, kdy je nutné uveřejnit smluvenou recenzi nebo kam je nutné naplánovat nový post na sociální sítě. Najděte si systém, který bude vyhovovat vám a držte se jej. Neuveřejňujte články nekonstantně v bláznivém sledu s dlouhými pauzami.

Plánujte si velkou budoucnost

Nespokojte se s aktuálním stavem. Vždycky sněte o vyšší sledovanosti, o vyšším počtu čtenářů, více spolupracích a zdokonalujte podle toho i svůj blog. Pokud budete přesvědčení o tom, že vaše stránky jsou malé, budou malé. Nikoho nepřesvědčíte o tom, že stojí za to Váš blog číst, když se nebudete patřičně vyjadřovat a prezentovat.

@stepanka_t

Neodpovídejte na všechny komentáře
Čtenáři a fanoušci jsou fajn, ale pak je tu druhá skupina lidí, kteří komentují jen z nutnosti. Snaží se Vás přimět k tomu, abyste se šli podívat na jejich blog a udělali to samé – komentovali. V zásadě to nemyslí špatně. Už jen to, že se rozhodli okomentovat právě Váš článek, je přece velice milé gesto. Určitě by to ale nemělo být pouze z důvodu lákání nových čtenářů. Pokud někdo takový „stojí za to“, neskončí jen u jednoho komentáře a občas se na Váš blog vrátí. Potom je správné mu na věcné komentáře odpovědět. Nemusíte ovšem odpovídat na úplně všechny komentáře (i když Vás třeba potěší). Jak je rozlišit? Vžijte se do role návštěvníka blogu a položte si jednoduchou otázku: „chtěl jsem slyšet odpověď na svou poznámku?“. Zjistíte, že spousta Vašich odpovědí by byla stejně zbytečná.

Sbírejte inspiraci z každodenního života
Psát o cestách napříč světem je fajn, ale nesmíte ji nikdy podávat jako nadpozemskou odyseu. Lidé se přirozeně při čtení článků a příběhů snaží najít podobnosti se sebou samým. Tím, že občas zmíníte jednoduché věci z každodenního života, budete se jim hned zdát o něco více realističtí (i když třeba právě jezdíte na slonovi v Indii a nikdy se nenudíte). Nesnažte se je ohromit tím, co všechno jste viděli a kolik to stálo. Upoutejte je svým příběhem a osobností. 

Pomáhejte lidem

Jestli píšete blog či točíte videa na YouTube a chcete přilákat obecenstvo, snažte se ho vždy obohacovat. Učte je novým věcem, ukazujte nová místa a myšlenky, pomáhejte jim. A jestli ještě nemáte jasnou vizi, podívejte se na vlastní problémy a otázky, které jste schopní vyřešit. Následně je můžete sdílet a ulehčit život spoustě dalším lidem.
Příklad ze života: Viděla jsem film Co jsme komu udělali, ve kterém se hovoří o dezertu „Téte de Négre“ (v překladu Negrovy palice). Chtěli jsme ho vyzkoušet, ale bohužel recept v češtině nikde nebyl. Musela jsem tak péct podle originálu ve francouzštině a celý recept si přelouskat skrze google-translator a pomoci přítele. Pro všechny, kteří by měli stejný nápad a potíž s francouzštinou, jsem uveřejnila recept na Negrovy palice na svém blogu a dodnes jsem na českém internetu jediná. Příliv čtenářů sice není velký, ale pokud běží tato komedie v televizi, ihned se to projeví.
Snažte se najít „vaše negrovy palice“. Třeba mě Google příště zavede právě na Váš blog.

A to jsou ony – Sněhové pusinky „Téte de Négre“. 

Třetím článkem jsme problematiku „jak dovést svůj blog k profesionální úrovni“ zcela vyčerpali. Jestli jste ještě nečetli předešlé díly, zde 1. a zde 2. díl.

Doufám, že jste se dnes dozvěděli něco nového a inspirovala jsem vás k dalšímu zdokonalení vašich stránek.

Napadá Vás ještě něco ohledně profesionálního blogování? Napište své připomínky a poznámky do komentářů a třeba pomůžete dalším čtenářům. 

Mějte se krásně a něco pro to udělejte ještě dnes,
Vaše Štěpánka.