V první části jsme se zaměřili na základní tipy, jak se zdokonalit a vynést svůj blog až na profesionální úroveň. Dnes v tomto tématu budeme pokračovat.
V minulém vydání „Jak se stát profesionálním blogerem?“ jsem v úvodu zmiňovala, že čtenáři si k vám musí najít cestu sami. Jsou tu ale způsoby, jak jim v tom pomoci. Existují stránky, které sdružují komunitu blogerů, např. blogerky.cz, mytaste cz nebo Facebook a Google+ skupiny. Mně samotné pomáhají často s přílivem nových návštěvníků. Záměrně neříkám čtenářů. V tom je totiž ten háček. Ne každý, kdo navštěvuje Váš blog, ho hodlá doopravdy sledovat. Ale potenciálně jeden z tisíce by se mohl do něj zamilovat stejně jako vy. Proto je dobré svůj blog neschovávat před světem a sdílet ho i na sociálních sítích.
Není nic horšího, než člověk, kterého nebaví jeho práce. Vždycky se to na ní totiž odrazí. Pokud se hodláte ponořit do tvorby nového blogu (nebo už nějaký máte), měla by vás jeho tvorba především bavit. Nepiště za každou cenu na téma, které je zrovna v módě. Buďte sví. A snažte se, aby jste nikdy neupadly do stereotypu. Překvapte sebe i své čtenáře. Vždy si ale zakládejte na tom, že víte, o čem píšete. Profesionální blog může vést pouze profesionál. Pokud jím nejste, vzdělávejte se a stanete se jím.
Jeden správně zvolený titulek někdy může rozhodnout, jestli se dostanete na výsluní českého internetu nebo zůstanete mezi průměrem. Tak schválně: ti z vás, kteří mají už delší dobu blog – podívejte se na dlouhodobé statistiky. Jaký článek je u vás ten nejoblíbenější? Vsadím se, že bude obsahovat jednoduchá hesla jako například: „seznam“, „rady“, „testování“, „giveaway“, „zdraví“, „jak zhubnout“,… atd. Něco stručného, co ihned každému napoví, o čem vlastně autor píše. A to je základ úspěchu.
Nekopírujte. Neopičte se. Nepřivlastňujte si něco, co není Vaše. Plagiátorství nikdy nebylo v módě (tedy pokud nepočítám referáty ze základní školy). Snažte se vždy vystupovat jako originál a stůjte si za tím. Nepodléhejte trendům za každou cenu. Buďte zkrátka jiní. Jen tak někoho můžete zaujmout.
Pokud se rozhodnete na svůj blog nebo sociální sítě zveřejnit osobní informace a každodenní zážitky, přesvědčte se o tom, že o to vaši čtenáři doopravdy stojí. Pokud ano a Váš život jim přijde dostatečně zajímavý, máte vyhráno. V opačném případě Vás většina hodně rychle opustí. Jak poznat tenkou hranici dříve než je pozdě a vyhnout se odlivu popularity? Nespamujte ostatní „obyčejnými zážitky“. Obzvláště ne takovými, které se nijak netýkají tématu blogu. Nevhodné je například přidávat na oficiální „firemní“ instagram hromadné fotografie se svými nejbližšími kamarády. Pozor! Jistá dávka sdílení soukromí je v dnešní době nevyhnutelná. Vaši sledovatelé tak nabydou dojmu, že vás vlastně znají, i když jste se nikdy skutečně nepotkali. Ideální poměr soukromých : tématických příspěvků je zhruba 1:3 až 1:10.
- kosmetický blog: YouTube kanál – reklamy, recenze kosmetiky na zakázku, online kurz líčení pro ženy, skutečné líčení v terénu (svatby, promoce, maturitní večírky), tématický e-book
- blog deníček: vydání knihy, e-booku, psaní na zakázku
- výtvarný blog: prodej vlastních výrobků na Aukru, Fler, apod., založení vlastního e-shopu, tvorba videí a online kurzů
- food blog: vydání svých receptů knižně, škola vaření, prodej jídla např. na jarmarcích či zajištění jídla a pití na večírcích a svatbách
- blog o sportu: osobní trenér, online trenér, online videa a kurzy, tréninkové plány
- blog o zdravém životním stylu a o hubnutí: jídelníčky na míru, online škola zdravého životního stylu
Ovesné medové řezy s borůvkami – recept |
A to by bylo pro dnešek vše! Na příště jsem si pro vás připravila ještě poslední 3. část o profesionálním blogování. Poslední díl tedy vyjde ve čtvrtek 28.6. a poté už se těšte na spoustu receptů (wafle s jahodami, smetanovou omáčku se špenátem a další), moje za dlouhou dobu první video o recenzi kamery Acer Holo 360! Přes prázdniny budou vycházet dva články týdně – vždy v pondělí a ve čtvrtek! Moc se na to těším.:)
Pokud se vám článek líbil, napište mi do komentářů a nezapomeňte se podělit i o svoje tipy.
Mějte se krásně,
Vaše Štěpánka ?